Naturopatinja

Osnovna pravila prehranjevanja

Evropejci razumemo obroke kot sestavo beljakovin, ogljikovih hidratov in maščob, pri Kitajcih pa so pomembni okusi in naravna lokalna hrana je ključ do uravnoteženih obrokov. Prava moč takega prehranjevanja je v znanju, kako izkoristiti naravne okuse hrane in zelišč.

Letni časi močno vplivajo na naše počutje, zato je prehranjevanje prilagojeno glede na letni čas, ključno za naše zdravje. Spremembe podnebja vplivajo na nas, zato moramo našo prehrano prilagoditi tem spremembam.

Kitajska dietna terapija sledi tudi načelu “podobno zdravi podobno”. Na primer, če ženska doživlja močno boleč menstrualni ciklus in se počuti utrujeno, lahko pomaga uživanje hrane z visoko vsebnostjo železa, kot je rdeče meso. Za lajšanje bolečin v sklepih pa se priporoča kostna juha. Prav tako se hrana, ki spominja na določene dele telesa, uporablja za podporo temu delu telesa, na primer orehi za možgane ali granatna jabolka za zdravje žensk.

Osnovna pravila prehranjevanja po teoriji petih elementov se opirajo na pet elementov ─ ogenj, zemlja, kovina, voda in les ─ ki upravljajo različne dele telesa. Pravilno upoštevanje teh načel lahko pomaga vzdrževati ravnovesje v telesu in prispeva k splošnemu dobremu počutju.

Osnovna pravila prehranjevanja po teoriji petih elementov temeljijo na tradicionalni kitajski medicini. Ta filozofija uporablja teorijo petih elementov ─ ogenj, zemlja, kovina, voda in les ─ za upravljanje različnih delov človeškega telesa, ki vplivajo na zdravje.

Osnovna načela prehranjevanja za vsak element:

  1. Vodni element:
    • ogrevanje: govedina, jagnjetina, piščanec, česen, čebula, por, ingver
    • hlajenje: kumare, lubenice, mung fižol, zelje

upravlja ledvice in mehur

  1. Lesni element:
    • ogrevanje: ovsena kaša, rjavi riž, proso, med, grozdje
    • hlajenje: zelena, solata, brokoli, kalčki

upravlja jetra in žolčnik

  1. Ognjeni element:
    • ogrevanje: čili poper, cimet, muškatni orešček, nageljnove žbice
    • hlajenje: lubenica, paradižnik, jagode, pomaranče

upravlja tanko črevo in srce

  1. Element zemlje:
    • ogrevanje: sladki krompir, jam, kostanj, orehi, arašidi, sezamovo seme
    • hlajenje: redkev, korenje, pesa

upravlja vranico in želodčne organe

  1. Kovinski element:
    • ogrevanje: česen, čebula, por, ingver
    • hlajenje: hruške, jabolka, banane, papaja

upravlja pljuča in debelo črevo

Pomembno je upoštevati tudi okuse hrane in njihov vpliv na telo:

  • grenka hrana pomaga ohladiti telo,
  • sladka hrana hrani telo in pomaga pri prebavi,
  • začinjena hrana izboljšuje prekrvavitev,
  • slana hrana zmehča hrano, ohladi telo in premakne energijo navznoter,
  • kisla hrana rahlo ohladi telo.

Temperatura hrane igra vlogo pri prebavi in cirkulaciji:

  • topla hrana pomaga pri prebavi in cirkulaciji,
  • hladna hrana pomaga umiriti um.

Prav tako je pomembno upoštevati sezonsko prehrano, glede na letni čas:

  • spomladi in poleti je priporočljivo uživati nezačinjeno hrano za zmanjšanje vročine,
  • jeseni in pozimi je priporočljiva začinjena hrana za ogrevanje in navlažitev telesa.

Prav tako je potrebno pri prehranjevanju upoštevati dnevni ritem regeneracije notranjih organov.

Upoštevanje teh načel lahko pomaga ohraniti ravnovesje v telesu in prispeva k dobremu počutju.

Zgoraj navedena dejstva so osnovana na zelo obsežnem znanju, tako da je bolje, da se posvetujete z usposobljenem naturopatu za TKM, da telesu ne naredite škode.