Naturopatinja

Hujšanje

Ne čakajte, da se vaše zdravje poslabša! Stopite na pot naravnega hujšanja z mojim strokovnim svetovanjem. Skupaj bomo dosegli vaše zdravstvene cilje in odkrili, kako lahko narava podpre vaše dobro počutje.

Ko govorimo o zdravi prehrani, se večina ljudi osredotoča le na to, KAJ jesti. Ne glede na to, ali gre za nadzor telesne teže, lajšanje simptomov, zmanjševanje želodčne kisline ali za krepitev splošnega zdravja, je pomembno tudi, KDAJ jeste. To dobro pojasnjujeta tisočletna modrost tradicionalne kitajske medicine in moderna znanstvena raziskava. Raziskovalci, ki preučujejo notranjo biološko uro, so začeli preučevati učinke časa zaužitega obroka na naše zdravje. Dokazi potrjujejo trditve tradicionalne kitajske medicine in kažejo, da lahko zgodnejše uživanje obrokov v dnevu pripomore k zmanjšanju telesne teže in k zmanjšanju tveganja za kronične bolezni.

Bioritmi in učinki časa obroka na zdravje

Bioritmi imajo pomembno vlogo pri tem, kako telo predela hrano. Če se prehranjujete v skladu s cirkadianimi ritmi ─ notranjo uro našega telesa, ki vas usmerja k prebujanju in spanju ─ to samodejno pripomore k vašemu zdravju. S tem telo dobi gorivo za zagon, delovanje sistema in nato čas za počitek in okrevanje. Takoj ko se zbudite, potrebuje vaše telo energijo. Če ne pojeste dobrega zajtrka, si bo vaše telo izposodilo energijo iz vaše energijske rezerve (ledvic ali esence jing) in lahko na dolgi rok povzroči zdravstvene težave.

Prehrana v skladu s tradicionalno kitajsko medicino (TKM)

Prehranjevanje večine starodavnih kultur je temeljilo na žitaricah in zelenjavi, prav tako tudi tradicija kitajske kuhinje. Tradicionalna kitajska medicina predlaga, da v prehrani uporabimo 40─60 % zelenjave in sadja, 20─40 % žitaric ter 10─20 % stročnic, mlečnih izdelkov, mesa in oreščkov. Priporočljivo je jesti sezonsko in lokalno hrano. Pomembno je, da ne uživamo že pripravljene hrane iz trgovine in da kupujemo kvalitetne surovine za pripravo obrokov doma.

Filozofijo tradicionalne kitajske medicine so skozi stoletja združili s kozmološkimi razlagami jina in janga ter teorijo petih stanj. Slednja je postala osnova za razlago tradicionalne kitajske medicine, povezava med glasovi, okusi, barvami, transformacijami, energijami, stranmi neba, letnimi časi, polnimi organi, votlimi organi, čutili, tkivi, čustvi, telesnimi tekočinami in pulzom.

Priprava hrane in energetski vpliv

Pomembna pri prehranjevanju je priprava hrane. Vranica ima nalogo, da iz zaužite hrane izloči snovi, ki krepijo energijo Qi in kri. Če vranica ni v ravnovesju, je priporočljivo, da pripravimo čim več toplih obrokov v obliki juh in omak. Vranici s toplim obrokom olajšamo delo in prihranimo energijo.

Osnovna pravila prehranjevanja v skladu s TKM

  • hrano dobro prežvečite, saj se prebava prične že v ustih,
  • vzemite si čas za hranjenje,
  • izogibajte se veliki količini hladne in mrzle hrane in pijače,
  • uporaba začimb bo pomagala pri hitrejši prebavi,
  • izberite čas in vsebnost obroka glede na bioritem

Energetski vpliv hrane v skladu s TKM

Na zahodu hrano razčlenjujemo glede na vsebnost proteinov, maščob, vitaminov itd. Tradicionalna kitajska medicina pa hrano ločuje glede na energetski vpliv temperature hrane na telo – mrzla, hladna, nevtralna, topla in vroča hrana. Energija mrzle in hladne hrane potuje po notranjem in spodnjem delu telesa ter hladi zgornje in zunanje dele telesa. Energija tople in vroče hrane pa potuje navzdol in navzven po telesu ter nas greje od znotraj navzven.

Okusi, barva in priprava hrane v TKM

Po tradicionalni kitajski medicini so za energetski vpliv na telo pomembni tudi okusi in barva posamezne hrane. Vsak okus je povezan z enim od petih elementov in vpliva na dva organa. Surova hrana deluje mrzlo, poparjena hrana hladno ali nevtralno, hrana, ki med pripravo vre, nevtralno, dušena in popečena toplo, ocvrta vroče, najbolj vroče pa na telo deluje hrana pečena v pečici, na žaru ali v ponvi.

Sledenje načelom tradicionalne kitajske medicine pri prehranjevanju lahko prispeva k vašemu splošnemu zdravju in dobremu počutju. Pomembno pa je, da se pred kakršnimi koli spremembami v prehrani posvetujete s strokovnjakom, ki ima znanje iz tradicionalne kitajske medicine. Ta vam lahko individualno svetuje glede vašega stanja in potreb ter vam pomaga oblikovati prehranski načrt, ki bo najbolje ustrezal vašemu telesu.

Odkrijte pot do naravnega hujšanja z naturopatinjo!

🌿 Začnite danes!