Naturopatinja

Ortomulekularna medicina

V našem naturopatskem centru opravimo natančen pregled telesa, ki bo pomagal identificirati morebitne pomanjkljivosti ali neravnovesja v vašem telesu. Na podlagi tega bom lahko pripravila individualni načrt, ki vključuje pravilno prehrano in dopolnila ter tako prispevala k izboljšanju vašega zdravja.

Ortomolekularna medicina je pristop k zdravljenju, ki poudarja uporabo naravnih snovi v optimalnih koncentracijah za vzdrževanje zdravja in preprečevanje bolezni, predvsem hranil. Ta pristop temelji na prepričanju, da je optimalno zdravje mogoče doseči, če telesu zagotovimo pravilna hranila v pravilnih količinah.

Zgodovina

Ortomolekularna medicina sta v 20. stoletju uvedla zdravnika Linus Pauling in Abram Hoffer. Linus Pauling, dobitnik dveh Nobelovih nagrad, je prispeval k razvoju tega pristopa z znanstvenimi raziskavami o vitaminu C in njegovem vplivu na zdravje. Hoffer pa je bil pionir v uporabi visokih odmerkov vitaminov za zdravljenje različnih bolezni, vključno z duševnimi motnjami.

Ortomolekularna medicina zajema uporabo prehranskih dopolnil, vitaminov, mineralov, aminokislin in drugih naravnih snovi v terapevtske namene. Namen je vzpostaviti optimalno ravnotežje hranil v telesu, kar naj bi pripomoglo k izboljšanju funkcij organov in sistemov, preprečevanju bolezni ter splošnemu ohranjanju zdravja.

Ta pristop se pogosto uporablja v kombinaciji z drugimi naravnimi zdravilnimi tehnikami, kot je na primer naturopatija. Skupno delovanje različnih tehnik omogoča celostni pristop k zdravljenju in vzdrževanju dobrega počutja.

Ključne skupine ljudi, ki bi lahko imeli povečane potrebe po določenih hranilih. Nekateri ljudje morda resnično potrebujejo dodatke, če njihova prehrana ne zagotavlja zadostnih količin določenih hranil, recimo:

Nosečnice in doječe matere: potrebe po nekaterih hranilih, zlasti folni kislini, železu in kalciju, se lahko povečajo med nosečnostjo in dojenjem.

Ljudje, ki kadijo, čezmerno pijejo alkohol ali uživajo prepovedane droge: takšen način življenja lahko vplivajo na absorpcijo in izkoristek določenih hranil v telesu.

Ljudje na hitri dieti ali na zelo strogih dietah: omejevanje nekaterih skupin hrane lahko pripelje do pomanjkanja določenih hranil.

Starejši, predvsem tisti, ki so invalidi ali kronični bolniki: staranje in kronične bolezni lahko vplivajo na prebavo, absorpcijo in izkoristek hranil.

Vegetarijanci ali vegani se lahko srečujejo s pomanjkanjem nekaterih hranil, zlasti vitamina B12, ki ga najdemo predvsem v živalskih proizvodih.

Ženske z močnimi menstruacijami: izguba železa med menstruacijo lahko pripelje do pomanjkanja tega minerala.

Ljudje z alergijami na hrano: omejevanje določenih živil zaradi alergij lahko povzroči pomanjkanje nekaterih hranil.

Potrebe starostnikov

S staranjem se zmanjšujejo energijske potrebe organizma. Po 60. letu starosti organizem potrebuje že 20─25 % manj energije kot prej. Ta upad je posledica manjše telesne aktivnosti in izgube mišične mase. Čeprav se telesna masa zmanjšuje, je pomembno, da se zaradi preprečevanja debelosti prilagodi tudi vnos hrane.

Pri starejših ljudeh lahko zmanjšanje vnosa energije vodi v pomanjkanje nekaterih ključnih hranil. V starosti se pokaže zelo pogosto pomanjkanje naslednjih hranil:

-vitamina B6, ker se ga zaužije premalo, medtem ko ga organizem potrebuje več,

-vitamina B12 in folne kisline zaradi premajhnega vnosa in poslabšane absorpcije,

-vitamina D kotposledica zmanjšanega vnosa, povezanega s staranjem in manj gibanja na svežem zraku.

-cinka zaradi premajhnega zaužitja.

Priporočljivo je torej, da starejši posamezniki svojo prehrano prilagodijo tako, da vključuje dovolj hranil, obenem pa omejijo vnos maščob, sladkorjev in alkohola, kar lahko pomaga uravnavati telesno težo in zagotavljati potrebna hranila za ohranjanje zdravja. Redno spremljanje prehrane in po potrebi posvetovanje s strokovnjakom za prehrano ali zdravnikom sta ključna za zagotavljanje zadostnega vnosa hranil pri starejših osebah.